lördag 13 november 2010

Att blogga och om vad...?

Hmm då har jag ÄNTLIGEN kommit till skott och kommit igång med att blogga! Hur många år sedan är det jag börja prata om detta...ganska många men eftersom detta med teknik inte är min starka sida så tar det sin lilla tid.
Men nu är jag igång! Och när jag tänker efter är detta en stor dag för mig; en blogg och skype på en och samma dag! Inte illa för lilla mig :-)

Vad ska jag då blogga om - ja livet i sig...det är väl lagom stort och flummigt :-) Fast livet är ju viktigt det är ju kring detta som allt kretsar så ja det blir om livet med fokus på ett populärt ämne i dag HÄLSA! Ja det finns en mängd olika svar på den frågan och det är just det som gör det så ofantligt spännande

Vad är då hälsa för mig? Ja för mig handlar det om helheten; den fysiska, mentala, själsliga och andliga. Allt hänger samman och om man kan finna lite balans i detta tror jag att man får uppleva harmoni :-)
Har precis startat mitt eget företag där jag nu inledningsvis erbjuder massage men min tanke är att utveckla detta lite längre. Har en önskan om att kunna få bidra med mina tankar, funderingar och energi för att få människor att må bra/bättre - att de ska kunna finna sin egen väg till balans & harmoni. Vi är ju alla olika och vi är alla unika!

Men vägen dit är inte rak och enkel och gud ska vet att jag har cyklat vilse många gånger men nu, nu tror jag att jag åtminstone hittat den rätta stigen för mig och kanske har jag även funnit en kompass att förlita mig på. Så nu känner jag att jag är på väg - min resa har börjat och kanske kan mitt bidrag göra att fler hittar sin väg. Spännande är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar